środa, 1 marca 2017

"W krainie legend krakowskich"

W środę 1 marca pojechaliśmy na wycieczkę, aby dalej odkrywać Kraków. Ulicą Floriańską doszliśmy do Rynku Głównego. Podczas kiedy pani kupowała bilety karmiliśmy  gołębie. Już wiemy, że według jednej z legend to zaklęci rycerze. Kiedy wreszcie nadszedł czas schodami zeszliśmy do Podziemi Rynku Głównego. Podziemny Rynek obejmuje teren między Sukiennicami, Kościołem Mariackim a Kościółkiem św. Wojciecha. Na wystawie można było zobaczyć średniowieczne narzędzia, monety, gliniane figurki, ozdoby, nawet groby.
Dowiedzieliśmy się, że w czasach średniowiecznych sól była cenniejsza niż złoto. Skorzystaliśmy też ze specjalnej wagi, która w dawnych czasach służyła do ważenia różnych towarów. Spacerując Podziemiami Rynku cały czas słyszeliśmy odgłosy gwaru jaki mógł panować na Rynku podczas handlu. Obejrzeliśmy także mechaniczny teatrzyk, który opowiadał „Legendę o dawnym Krakowie”. Następnie pożegnaliśmy się z panem przewodnikiem i wyszliśmy z muzeum. Byliśmy jeszcze w Kościele Mariackim, ale krótko, bo nie chcieliśmy przeszkadzać. Kiedyś wstąpimy tam na dłużej, żeby obejrzeć przepiękny ołtarz mistrza Wita Stwosza. Po krótkim spacerze ulicą Grodzką, dotarliśmy pod dobrze nam już znany Wawel. Na Plantach mogliśmy troszkę odpocząć i coś zjeść. Wkrótce nadjechał nasz autokar i wróciliśmy do szkoły.